mandag 18. august 2008

Plan for høsten

1. Studere
2. Studere
3. Studere

Jeg er så lei av å å tenke på triste ting hele tiden. Så, delvis inspirert av OL, har jeg funnet ut at det er på tide å fokusere. Pratet litt med sjefen min på lørdag, da vi jobbet. Hun lurte på hvordan jeg klarte dette livet med så mye å tenke på. Hun syntes det var godt gjort at jeg hang sammen enda etc. Jeg svarte omtrent følgende: Man må bare takle å leve videre. Dersom man skulle tenkt på alt som gjør vondt i livet, da kunne man like så godt bare legge seg ned og gi opp. Tillate seg selv å bli depressiv eller å miste livsgløden. Det nekter jeg. Selv om det bor noen personer på sørlandet som jeg er veldig glad i, og selv om jeg er kjemperedd for at det skal hende dem noe, så kan jeg ikke tillate meg å tenke bare på dem. Det hjelper dem ingenting at jeg sitter her hjemme og er redd for dem. Så, i morgen er det semesterstart. Jeg har allerede gjort klart alt jeg kan til studiet, betalt semesteravgift, søkt om stipend, sortert penner, kjøpt sekk og sortert info i en perm. Jeg gleder meg virkelig til dette studiet. Jeg gleder meg til fagene, jeg gleder meg til å komme ett skritt nærmere drømmen.
I slutte av måneden skal jeg, Arne og Gunda en helgetur til Bergen. Det gleder jeg meg veldig til.
Livet er ganske ok, after all.

Ingen kommentarer: